Het stadsbestuur van Lo-Reninge heeft een nieuwe huisstijl en logo. Het deed daarvoor een beroep op de firma Newdays.

De vier streepjes in het logo verwijzen naar de vier deelgemeenten Noordschote, Pollinkhove, Reninge en Lo en tevens naar de vier kernwaarden: respect, correctheid, verantwoordelijkheid en engagement. De strepen zijn ook een verwijzing naar de vele waterlopen die door Lo-Reninge stromen en de open ruimte. De omhoog wijzende streepjes staan voor dynamisme en vooruitstrevendheid. Met de arcering willen ze Lo-Reninge als het ware ‘op de kaart’ zetten.

De baseline ‘Met volle teugen’ verwijst naar genieten in de ruimste betekenis: zowel van de natuur, de ruimte, wandelen en fietsen als de gastronomie en streekproducten. En natuurlijk ook genieten van elkaars gezelschap. Voor de huisstijl zullen vier kleuren worden gebruikt: fris groen, muntgroen, wit en donkergroen. Het groen staat voor de natuur en de open ruimte in de stad.

Het nieuwe logo en de baseline zullen in de loop van tijd steeds meer in het (straat)beeld van Lo-Reninge verschijnen en hun weg vinden op de verschillende (promotie)materialen van de stad.

Nieuwe huisstijl en logo voor de gemeente Lo-Reninge.